simmsalabim

Alla inlägg under maj 2014

Av simmsala bim - 31 maj 2014 11:57

Hej jag tänkte göra ett inlägg om hur man gör för att skriva Fuskkoder och vad som du ska kunna. 


obs: när du använt klart fusk måste du stänga av fusken annars går ditt sims extra segt. 


Öppna fuskrutan genom att hålla in Ctrl + Shift + C (alternativt Cmd + Shift + C på Mac). Skriv in fusket du vill använda och tryck på enter. För att lämna fuskrutan utan att skriva in fusk kan du trycka på Esc.

Blandade fusk:
help – Listar de flesta fusken
help [fuskets namn] – Visar information om just det fusket
enableLlamas on/off – Visar/Döljer popup-meddelandena i högra hörnet
jokePlease – Visar ett skämt
fullscren on/off – Sätter på/Stänger av fullskärmsläget
quit – Stänger av spelet


Berättelsefusk:
hideHeadlineEffects on/off – Döljer/Visar simdiamanten och prat-/tankebubblor
fadeObjects on/off – Tonar ut objekt när man närmar sig med kameran


Byggfusk:
constrainFloorElevation true/false – Låter dig ändra terrängen även om det finns simmar/objekt där
moveObjects on/off – Låter dig flytta/radera objekt som annars inte skulle gå (t.ex. simmar)*
placeFriezes on/off – Låter dig placera grund på golvplattor
RestrictBuildBuyInBuildings true/false –Låter dig bygga om i lobbysarna i lägenheterna


Spellägesfusk:
ResetSim [Förnamn] [Efternamn] –Återställer simmen i ett säkert läge på hemtomten
kaching – Ger hushållet 1 000 §
motherlode – Ger hushållet 50 000 §
UnlockOutfits on/off – Låser upp karriärs-/NPCkläder i Skapa En Sim (måste anges i stadsläget)
freeRealEstate – Ignorerar kostnaden när simmarna köper hus


Fusk som det står On/Off efter aktiveras med On och stängs av med Off. Fusk som det står True/False efter aktiveras med True och stängs av med False. Fusk med [ ] ska skrivas med det som står innanför [ ] men utan själva [ ].

(Källa Kampus simsblogg borttagen nu)


Happy simming 


Svarar gärna på alla frågor så var nt rädda för att vara fråga jag bits inte xD


Hej

Av simmsala bim - 30 maj 2014 12:43


Jag som driver denna blogg gillar sims d.v.s sims är min hobby jag skriver lite om mig här också asså mitt liv men högst på topp ska sims vara jag kommer skriva om min PGC och spela in mitt spelande kommer skriva info o.s.vi det kommer finnas tävlingar,sagor samt utmaningar denna blogg kommer uppdateras 3-4 gånger om dagen (om jag kommer på något att skriva om) jag kommer skriva lite om Simcity och sims freeplay och alla andra expansionspaketer detta var lite fakta och jag kommer börja blogga utan en header sedan kommer jag ändra lite i inställningarna och jag kommer skriva länkar till flera olika simsbloggar som jag läser och sedan får idéer ifrån 


Vi ses senare 


//:Simmsalabim 



Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Hej hej välkommen till min sims blogg jag som driver denna simsblogg är en 13-14 årig grabb som gillar sims som sagt gillar jag allt inom sims :) :) hoppas du blir inspirerad och glöm ej att kommentera och fråga jag gillar respons :*

Fråga mig

3 besvarade frågor

Omröstning

Vilket pixel generation gillar du inom sims serien???
 sims 4
 sims 3
 sims 2
 The sims
 svårt att välja...

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<<
Maj 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

SIMMSALABIM PLATSEN DU SÖKER!!!

Välkomna


Ovido - Quiz & Flashcards